
Hooghoudt lanceert Hard Seltzers onder eigen vlag
Onlangs heeft Hooghoudt, als eerste Nederlandse familiedistilleerderij, onder eigen merk een lijn van Hard Seltzers geintroduceerd. Het bruisende en alcoholhoudende drankje haakt in op een trend die is overgewaaid vanuit de Verenigde Staten waar het in korte tijd zeer populair is geworden.
Waar Hard Seltzers in bijna alle gevallen op basis van eenvoudige gefermenteerde maïs of rijst worden gemaakt, is Hooghoudt de eerste Nederlandse distilleerderij die Hard Seltzers maakt met hoogwaardige koper gestookte Holland Gin, die gecombineerd wordt met de smaak van écht gedistilleerd fruit en botanicals. Op deze manier heeft Hooghoudt binnen de Hard Seltzer categorie een lijn eigen originele smaken gecreëerd. Het uitgangspunt hierbij was de smaak van de Nederlandse consument, deze is - zo weet Hooghoudt na 132 jaar - beduidend andere dan bijvoorbeeld die in de Verenigde Staten.
Waar de buitenlandse Hard Seltzers zich kenmerken door een harde, vaak eenvoudige smaak met veel koolzuur, kiest Hooghoudt juist voor zachtere, échte smaken. Hierdoor wordt de Hard Seltzer fris en toegankelijk, maar wel wat minder zoet en je proeft de complexiteit van echt fruit en botanicals. De drie Hard Seltzers die op de Nederlandse markt worden geïntroduceerd door Hooghoudt zijn Strawberry & Basil, Mango & Chili en Watermelon & Mint.
Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt zegt: “Dankzij millennials is het marktaandeel van Hard Seltzers in de Verenigde Staten met een sneltreinvaart gegroeid. Consumenten zijn zich meer bewust en houden zich meer bezig met wat ze eten en drinken. Drankjes met natuurlijke ingrediënten en die laag in calorieën zijn, zijn zeer in trek. De Hard Seltzers van Hooghoudt zijn speciaal ontwikkeld met dit in het achterhoofd zonder compromis op de smaak te doen.”